RTÜK’ten 7 kanala ceza

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) TELE 1, Halk TV, Flash Haber, KRT, FOX TV, Star TV ve Show TV’de yayımlanan 11 içeriğe ceza verdi.

RTÜK üyesi Tuncay Keser’in Twitte hesabı üzerinden yaptığı açıklamaya göre; kurul, gazeteci Merdan Yanardağ’ın TELE1’deki “18 Dakika” programındaki ifadeleri nedeniyle iki kez yüzde 3, bir kez de yüzde 5 idari para cezası verdi.

“Kayda Geçsin” programında gazeteci Timur Soykan’ın “Sinan Ateş cinayeti” ve “Nasıl Olacak” programında da gazeteci Bahadır Özgür’ün IŞİD ile ilgili değerlendirmeleri nedeniyle Halk TV’ye iki kez yüzde 3 idari para cezası verildi.

Gazeteci Zafer Arapkirli’nin “Medya Terapi” programında “köprü ve otoyol zamları” ve “Fidan-Blinken tokalaşması” ile ilgili değerlendirmelerinin eleştiri sınırlarını aştığını iddia eden kurul, KRT’ye iki kez yüzde 3 idari para cezası yaptırımı uyguladı.

Yine gazeteci Fatih Ertürk’ün “Başkentte Gündem” programında “5 Bin TL’lik emekli ikramiyesi” ile ilgili değerlendirmeleri, karar vericilere yönelik, eleştiri sınırlarını aştığı gerekçesiyle Flash Haber’e yüzde 3 idari para cezası verildi.

Kurul ayrıca, “şiddete özendirici ve çocuk ve gençlerin zihinsel ve ahlaki gelişimine aykırı” sahneler gerekçesiyle, “Hudutsuz Sevda” dizisi için FOX TV, “Sakla Beni” dizisi için Star TV ve “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programı için Show TV’ye yüzde 3’er para cezası verdi.

Kararlar oy çokluğuyla alındı.

ÜLKÜ OCAKLARI BAŞKANI ŞİKAYET ETTİ, CEZA VERİLDİ

Edinilen bilgiye göre “Kayda Geçsin” programına “Sinan Ateş cinayeti” üzerine açıklamalar gerekçe gösterilerek verilen cezada şikayeti yapan Ülkü Ocakları Başkanı oldu. (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

xxx